PL

§1. Przedmiot Regulaminu

1. Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Hotelu. Jest integralną częścią umowy zawieranej poprzez podpisanie karty meldunkowej, dokonanie rezerwacji lub zapłatę zadatku bądź całej należności za pobyt
w Hotelu. Dokonanie którejkolwiek z tych czynności oznacza akceptację warunków Regulaminu.
2. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Hotelu.
3. Regulamin jest dostępny do wglądu w recepcji Hotelu.
4. Opiekunem Gościa w Hotelu jest Recepcja, tel. wew. 113

§2. Doba Hotelowa

1. Pokój hotelowy wynajmowany jest na doby hotelowe.
2. Doba hotelowa trwa od godz. 15:00 do godz. 11:00 dnia następnego.
3. Życzenie przedłużenia pobytu Gość powinien zgłosić najpóźniej do godz. 9:00 w dniu,
w którym upływa termin najmu pokoju. Hotel spełni życzenie w miarę dostępności pokoi.
4. Hotel zastrzega sobie prawo odmowy przedłużenia pobytu Gościa w przypadku nieuregulowania pełnej płatności za dotychczasowy okres pobytu lub nieprzestrzegania regulaminu.
5. Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który rażąco naruszył Regulamin podczas poprzedniego pobytu, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu Hotelu lub Gości, czy też szkody na osobie Gości, pracowników hotelu lub innych osób przebywających
w Hotelu.
6. Gość, za dodatkową opłatą, może przedłużyć dobę hotelową po stawce obowiązującej na dany dzień.
7. Jeśli Gość nie określił czasu pobytu najmując pokój, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.

§3. Rezerwacja i Rejestracja

1. Podstawą rejestracji Gościa jest okazanie dokumentu tożsamości z fotografią oraz wypełnienie karty meldunkowej.
2. Każdy z Gości (Gość główny oraz osoby towarzyszące) zobowiązany jest podać swoje dane
i złożyć podpis na karcie meldunkowej.
3. Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom niezarejestrowanym w Hotelu, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił opłatę.
4. Osoby niezarejestrowane w Hotelu mogą przebywać gościnnie w pokoju hotelowym od godz. 7:00 do godz. 22:00.
5. Hotel może pobrać depozyt (gotówką lub na karcie debetowej/kredytowej) w wysokości 500 PLN lub więcej za pokój za dobę na ewentualne dodatkowe wydatki.
6. Hotel zastrzega sobie prawo do weryfikacji karty kredytowej przed datą przyjazdu Gościa.
7. W przypadku rezygnacji z pobytu w trakcie trwania doby hotelowej, Hotel nie zwraca opłaty za daną dobę.

§4. Usługi i Usługi Dodatkowe

1. Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.
2. W przypadku zastrzeżeń co do jakości usług, Gość proszony jest o ich niezwłoczne zgłoszenie do Recepcji, co umożliwi podjęcie odpowiednich działań.
3. Hotel ma obowiązek zapewnić Gościom:
a. warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
b. bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo przechowywanych informacji o Gościu,
c. profesjonalną i uprzejmą obsługę,
d. sprzątanie i naprawy techniczne podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko na jego życzenie,
e. sprawną obsługę techniczną, a w przypadku awarii niezwłocznie usuwalnej – zamianę pokoju lub inne działania łagodzące niedogodność.
4. Na życzenie Gościa Hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
a. udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą,
b. budzenie o wyznaczonej godzinie,
c. przechowanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych w depozycie Recepcji, z zastrzeżeniem § 7 ust. 4,
d. przechowanie bagażu Gościa, który jest zarejestrowany w Hotelu lub posiada rezerwację, e. zamawianie taxi.
5. Goście mogą nieodpłatnie korzystać z rowerów, o ile nie postanowiono inaczej.
6. Na życzenie Gościa, przebywającego z małymi dziećmi, Hotel za dodatkową opłatą może wstawić łóżeczko do pokoju, w zależności od dostępności.
7. Hotel zastrzega sobie prawo do obciążenia karty kredytowej Gościa za usługi, produkty lub szkody wyrządzone w Hotelu, w przypadku nieuregulowania należności przez Gościa podczas pobytu.

§5. Odpowiedzialność Gości


1. Dzieci poniżej 12 roku życia powinny znajdować się pod stałym nadzorem opiekunów.
2. Opiekunowie ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody spowodowane przez dzieci.
3. Osoby niepełnoletnie nie mogą rejestrować się w Hotelu bez obecności dorosłego opiekuna.
4. Nieletni mogą przebywać w częściach wspólnych oraz w pokoju hotelowym tylko pod opieką dorosłych.
5. Nieletni do 13 roku życia mogą korzystać z wind hotelowych tylko pod opieką dorosłych.
6. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób. Hotel zastrzega sobie możliwość obciążenia karty kredytowej Gościa za szkody wyrządzone po jego wyjeździe. Cennik szkód i prac dodatkowych stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Niezależnie od cennika, hotel zastrzega sobie prawo do indywidualnej i odrębnej wyceny zniszczeń w zależności od prac koniecznych do usunięcia szkody.
7. W przypadku naruszenia Regulaminu, Hotel może odmówić świadczenia usług osobie naruszającej przepisy. Osoba taka jest zobowiązana do uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz opuszczenia Hotelu.
8. Każdorazowo opuszczając pokój, Gość powinien wyłączyć telewizor, zgasić światło, zamknąć krany oraz sprawdzić, czy drzwi są zamknięte.9. Hotelowi przysługuje prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do Hotelu w razie opóźnienia z uregulowaniem płatności za pobyt lub świadczone usługi.

§6. Warunki Pobytu ze Zwierzętami Domowymi/Towarzyszącymi

1. Podstawowym warunkiem przyjęcia zwierzęcia do Hotelu jest zgłoszenie jego obecności podczas rezerwacji. Jest to konieczne ze względu na ograniczoną liczbę pokoi przeznaczonych do pobytu zwierząt.
2. W Hotelu mogą przebywać wyłącznie zwierzęta domowe/towarzyszące.
3. W przypadku niezgłoszenia pobytu ze zwierzęciem, Hotel ma prawo odmówić zakwaterowania.
4. Pobyt zwierzęcia w Hotelu jest możliwy jedynie pod warunkiem posiadania książeczki zdrowia z aktualnymi szczepieniami oraz poświadczeniem odrobaczenia.
5. W trosce o bezpieczeństwo, zwierzę powinno być wyposażone w smycz, obrożę, kaganiec lub klatkę – w zależności od gatunku zwierzęcia.
6. Opłata za pobyt zwierzęcia wynosi 60zł za dobę w przypadku zwierzęcia o wadze do 10kg, 90zł za dobę w przypadku zwierzęcia o wadze powyżej 10kg
7. Zwierzę przebywające na terenie Hotelu nie może przeszkadzać innym Gościom. Należy upewnić się, że pupil nie sprawia hałasu, szczególnie w nocy.
8. W przypadku wielokrotnych skarg ze strony innych Gości, Hotel zastrzega sobie prawo do poproszenia Gościa o wymeldowanie się z obiektu razem ze zwierzęciem, na jego koszt.
9. Właściciel zwierzęcia ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane przez zwierzę na terenie Hotelu.
10. Właściciel zwierzęcia odpowiada za utrzymanie czystości zarówno w pokoju, jak i w częściach ogólnodostępnych oraz na terenie otaczającym Hotel. Prosimy o sprzątanie po swoim pupilu.
11. Zwierzęta nie powinny być wpuszczane na łóżka i kanapy.
12. Sprzątanie pokoju, w którym przebywa zwierzę, odbywa się wyłącznie w obecności właściciela. Prosimy o kontakt z Recepcją w celu ustalenia dogodnych godzin sprzątania.

§7. Odpowiedzialność Hotelu

1. Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gości zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
2. Gość powinien niezwłocznie zgłosić Recepcji wszelkie szkody.
3. Hotel odpowiada za utratę lub uszkodzenie pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności lub przedmiotów o wartości naukowej lub artystycznej tylko wtedy, gdy zostały one zdeponowane w depozycie Recepcji.
4. Hotel zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia do depozytu przedmiotów o dużej wartości, dużych kwot pieniężnych lub przedmiotów wielkogabarytowych.
5. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, ani za przedmioty w nich pozostawione, niezależnie od tego, czy pojazd został zaparkowany w garażu, czy na parkingu przed hotelem. Parkowanie odbywa się na własną odpowiedzialność Gościa.

§8. Zwrot Rzeczy Pozostawionych

1. Przedmioty osobiste pozostawione przez Gościa w pokoju hotelowym będą odesłane na koszt Gościa na wskazany przez niego adres.
2. W przypadku braku dyspozycji co do odesłania pozostawionych rzeczy, Hotel będzie przechowywał te przedmioty przez 3 miesiące. Po tym okresie rzeczy te zostaną uznane za porzucone i przekazane na cele charytatywne lub zniszczone.

§9. Cisza Nocna

1. W Hotelu obowiązuje cisza nocna od godz. 22:00 do godz. 6:00 dnia następnego.
2. Zachowanie Gości oraz osób korzystających z usług Hotelu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę.

§10. Postanowienia Dodatkowe

1. W Hotelu i na jego terenie obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu, z wyjątkiem miejsc do tego wyznaczonych. W przypadku naruszenia zakazu palenia, Hotel obciąży Gościa karą umowną w wysokości 500 PLN za każdorazowe naruszenie.
2. Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach hotelowych urządzeń elektrycznych niebędących wyposażeniem Hotelu (np. grzałki, żelazka, czajniki elektryczne). Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
3. Zabrania się wnoszenia na teren Hotelu niebezpiecznych materiałów, broni palnej, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych oraz iluminacyjnych.
4. Gościom nie wolno przestawiać mebli ani dokonywać w pokojach żadnych zmian dekoracyjnych.
5. W Hotelu obowiązuje zakaz prowadzenia akwizycji i sprzedaży obnośnej, zbierania datków, przeprowadzania badań ankietowych i wszelkiego rodzaju działalności marketingowej, bez uprzedniej zgody Dyrekcji Hotelu.
6. Zabrania się nadmiernego hałasowania, emitowania głośnej muzyki, czynienia hałasu, czy też działań mogących zakłócić spokój pobytu Gości.
7. Gościom nie wolno wynosić z pokoju hotelowego mienia stanowiącego wyposażenie pokoju.

§11. Rozstrzyganie Sporów

1. W przypadku sporów wynikłych z umowy, strony dążyć będą do ich polubownego rozwiązania. W przypadku braku porozumienia, spory te rozstrzygać będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Hotelu.

§12. Zmiany Regulaminu

1. Hotel zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie w dowolnym czasie. Zmieniony Regulamin staje się wiążący od chwili jego opublikowania na stronie internetowej Hotelu oraz udostępnienia w Recepcji Hotelu.

§13. Wejście w życie

1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 22 sierpnia 2024 roku.